IT proff 8. nädal

 Kuidas eristada proffi käsitöölisest?


Siiani on minul õnnestunud töötada väga erinevate inimestega ning julgen ölda, et olen ka kokku puutunud oma ala ekspertide, proffidega. Järgnevalt kirjutan, milline omadus eristab minu jaoks proffi ja käsitöölist.


Omadus mida kõige olulisemaks pean on kogemus. Minu meelest on see hästi huvitav sõna, sest kui me räägime ekspertidest, siis ma arvan, et misiganes muu omadusega neid teistest eristame, saab kõik need ikka kokku võtta märksõna kogemus alla. Miks ma nii arvan? Põhjus on lihtne, olles näinud töötamas näiteks IT spetsialiste, produktsiooni ala eksperte ja ka ehitusala proffe, siis neil kõigil on äärmiselt hea oskus näha suuremat tervikut ja arvestada rohkemate asjaoludega töö algusest kuni töö lõpetamiseni. Sellise vilumuseni jõuavad inimesed vaid midagi korduvalt läbi tehes, kogedes. Küll aga ei suuda seda veel need, kes on ala peal rohelised, nagu näiteks mina. Paratamatult ei suuda ma suurt osa ette näha, sest lihtsalt puudub veel oskus nii kaugele mõelda. Seetõttu proovin alati koostööd teha kellegagi, kellele võib kaela riputada proffi tiitli. Korduvalt on selliste andekate ekspertidega töötamine viinud mind uute oskuste juurde ning mul on olnud õnne, et iga üks neist on töö/protsessi käigus juhtinud minu tähelepanu miks nad üht või teist asja parasjagu nii teevad.


Olgu inimesel mistahes palju kraade mailma tippülikoolidest või muid diplome, kuni oma oskusi pole pandud aastate jooksul korduvalt ja pidevalt praktikasse, siis pole tunnistustest kasu. Oma ala proffid toimetavad enda alal iga päev ja on seda teinud aastaid. Nad on eksinud ja eksivad veel ning nii nad õpivad. Ühte proffi on imetlusväärne töötamas vaadata. Nende liigutused on kaalutletud ning täpsed, nad teavad mida nad teevad, neil on kogemus.

Kommentaarid

Populaarsed postitused sellest blogist

The Case For Copyright Reform

IT juhtimine ja riskihaldus